Õszentsége a 41. Szakja Trizin |
1959-ben, mikor a kínaiak megszállták Tibetet, Indiába távozott. Ott Csögye Trincsen Rinpocse útmutatásai által bevezetést nyert és tanulmányozta a Rime gyĂ»jteményt, a Gyude Kundut (a Tantrák gyĂ»jteménye), valamint a Lamdre-t (Út és Gyümölcsei). A három alapvetõ Szakja vonal, a Szakja, Tzár és Ngor vitele mellett Ă•szentsége Szakja Trizin tartja a teljes tanításait a „Vashíd”-nak, valamint a Nyingmapák „Hatalmas Tökéletesség”-nek is... |
Tovább...
|
|
Több mint tíz évet töltött Indiában és Nepálban, különbözõ dél-indiai hindu asramokban, és Darjeelingben, Kalimpongban és Nepálban tibeti buddhista kolostorokban kutatásokat végzett. Az utóbbi helyeken a nyingmapa és kagyüpa tibeti buddhista iskolák irodalmát kutatta szertartásaikat és meditációikat gyakorolta. Láma tanítói közé tartozott Desung Rinpócse, Kangyur Rinpócse... |
Tovább...
|
|
A világon ismert sokféle meditációs módszer közül Myanmarban a szatipatthána vipasszana meditációt gyakorolják eredeti formájában a történelmi Buddha tanításai szerint. A szatipatthána szó jelentése: a megfigyelt tárgy közeli, stabil, rendíthetetlen tudatában lenni. A vipasszana szó jelentése: keresztülnézni, áthatolni a különbözõ tudati és fizikai változásokon. A meditáció során a tudat egy meghatározott tárgyra irányul és a csapongó gondolatokat... |
Tovább...
|
|
A Samarpa megnevezés jelentése "a vörös korona viselõje". Megjelenése beteljesítette Sakjamuni Buddha jóslatát egy "rubinvörös koronát viselõ nagy bodhiszattváról, aki sokakat vezet majd ki a körforgásszerĂ» létezés kényszerébõl." Inkarnációs vonala a XIII. században kezdõdött, amikor a harmadik Karmapa a fõ tanítványát, Kedrup Drakpa Szenge-t megajándékozta egy vörös koronával... |
Tovább...
|
|
Szakja Trizin: Miért szükséges meditálni a városban? |
Minden lény közös vonása, hogy szabadulni kíván a szenvedéstõl és boldog szeretne lenni. Mindenki ennek érdekében tesz erõfeszítéseket, akár világi, akár szellemi, akár másféle módon. De tehetünk bármit, a szenvedésnek soha nincs vége, és nem érjük el a vágyott boldogságot. Hogyan érhetnénk mégis el? |
Tovább...
|
|
Kunzig Samar Rinpocse: A Bodhiszattva fogadalom |
A Bodhiszattva fogadalomnak általában két fõ szempontja van. Az elsõ aspektus a bodhiszattva célja, vagy szándéka, a második ezen célnak az alkalmazása, amely azt jelenti, hogy valóra váltjuk, cselekvéssé formáljuk az óhajt. A Bodhiszattva fogadalmat a Menedék fogadalom után célszerĂ» letenni. |
Tovább...
|
|
A halálos beteg még utoljára összehívta a híveket, és megkérdezte, van-e még kételyük a Törvény és a Tan tekintetében. Mindenki hallgatott. Ekkor elhangzottak utolsó szavai: Hozzátok fordulok, ó, kolduló szerzetesek: a múlandóság a dolgok törvénye, lankadatlanul törekedjetek! Végül, amikor éjszaka harmadszor és utoljára felébredt, végigjárta a meditáció négy állomását, majd elhunyt kárttika hónap teleholdjának éjszakáján, i.e. 478 novemberében. A mallák hét napon át fejezték ki tiszteletüket zenével és tánccal a kelmébe burkolt és olajosteknõbe fektetett elhunyt elõtt. |
Tovább...
|
|
Láma Ole Nydhal életrajza |
"Egy nap, amikor kedvezõ jelek mutatkoztak, Karmapa magához hívatott és szerencsét hozó ajándékokat adott. Azt mondta, hogy most, mint az elsõ nyugatiak, megkapjuk áldását cetrumok elindítására. A munkánk Skandináviától kezdve egész Európára és végül mindenhová ki fog terjedni. Megígérte, hogy mindenben segítségünkre lesz, továbbá kijelentette, az áldása és átadása állandóan elkísér. Félig sokkos állapotban, de kirobbanó energiától ittasan, mely a mai napig folyvást velünk van és növekszik, küldött minket Európába - és így terelt minket arra az útra, ami az életfeladatunkká vált." Visszatérés után rögtön elkezdõdik a munka... |
Tovább...
|
|
Ki is a Buddha? - A Karma KagyĂĽ vonal |
Buddha mindenki számára érthetõ, s az életben kiválóan használható magyarázatokat ad arról, hogy mi a végsõ valóság, és mi az, ami feltételekhez kötött. Ezek megértésével tartós boldogságot tapasztalhatunk. A buddhizmus nem ismer dogmákat, sõt bátorít, hogy tegyünk fel kérdéseket... |
Tovább...
|
|
|