Menu Content/Inhalt
Főmenü > Vegetáriánizmus > Jan Van Rijckenborgh: A vegetáriánizmus fontossága
 
Jan Van Rijckenborgh: A vegetáriánizmus fontossága
ImageA hierofáns Szellemi Iskola tanulója vegetáriánus, mert az állati sejtek akadályozzák, sőt lehetetlenné teszik feladata teljesítését a régi természet folyamatszerű lebontását, elhalását, és az istentermészet felélesztését. A vegetáriánizmus ezért alapvető feltétele a Rózsakereszt Iskolájába történő felvételnek.

Ismeretes, hogy szervezetünk, az egész emberi megnyilvánulás sejtekből áll, melyeknek különböző csoportjai vannak. Az egyfajta, ugyanolyan tulajdonságú sejtek csoportja egy szervet képez. Minden sejt egy kis világ, egy tökéletes mikrokozmosz. A sejteknek anyagcseréjük is van. Úgy táplálkoznak, hogy a sejtmagok erőket vonzanak magukhoz. Más értékek pedig elhagyják a sejtet, miután feladatukat betöltötték. Így a sejteknek is van haláluk, és teljesen kicserélődnek. Ezek a csodás folyamatok az anyagi tudomány számára még csaknem felderítetlen titkok (mint például az agysejtek fenntartásának problémája), míg az ezoterikus tudomány számára világosak és érthetőek. Ez a tudomány pedig azt tanítja, hogy ha az állatok testének sejtjeivel táplálkozunk, akkor ezek - mivel állati sejtek - számunkra kivétel nélkül károsak.

Ez a károsodás három területen jelentkezhet: a szellem, az erkölcs és az anyag területén. Az ilyen élelem szellemi, lelki és anyagi fogyatékosságokat okoz. Így például a hal fogyasztása perverzitást, a lóhús indulatosságot okoz, míg a marhahús butaságot és hatalmas kötekedő kedvet, a disznóhús kegyetlenséget, durvaságot és brutalitást, az ürühús álnokságot, a szárnyas pedig idiotizmust vált ki. Az egyoldalúan, főként csak valamelyik húsfajtával táplálkozó népeken és embereken ez világosan megmutatkozik. Minden sejt egy erőmű, és csak az a szervezet tudja használni, amelyikhez tartozik. Így minden idegen sejt kárt okoz testünkben. Az anyagi, lelki és szellemi fogyatékosságokon kívül az állati eledel erős földhözkötöttséget is okoz.

Ahogyan az ember, bukása folyamán egyre mélyebbre süllyedt az anyagi életterületen, olyan mértékben igazította a táplálkozását mindenkori létállapotához. Néhány ezoterikus azt állítja, hogy ez a táplálékváltoztatás isteni vezetés alatt folyt le, de ez egyáltalán nincs így. Ahogyan az ember a bukását maga okozta, úgy választotta ki mindig élelmét is ennek megfelelően.

Ebben az összefüggésben hét fokozatot lehet megkülönböztetni:

1. a gyümölcsevést, a növényvilág termékeivel való táplálkozást;
2. magukkal a növényekkel való táplálkozást;
3. ehhez hozzájöttek az élő állatok termékei;
4. ehhez a megölt állatok húsa jött; majd
5. az alkohol, mely elködösíti a gondolkodási képességet; ezt követte
6. a nikotin, ami miatt elfajul az aurikus tér, az idegi és tudati élet elkábul; erre
7. a mesterségesen előállított eledelek és gyógyszerek következtek, melyek aztán az életéter elásványosításával zavarokat okoznak az étertestben.

Ebben a hét lépésben süllyedt az ember ennek a rétegnek, strátumnak az aljára. E hét fokozat után az egész testalak minden tekintetben megkötözött, elfajult, beteg és nyomorult lett, márcsak az élelem és az élvezeti cikkek miatt is.

Ha ehhez még hozzávesszük lesüllyedésünk összes többi okát és figyelembe vesszük mindezeknek a tényezőknek az anyagi, erkölcsi és szellemi kölcsönhatásait, akkor tudjuk, hányadán állunk.

Néhány ezoterikus azt a véleményt hangoztatta, hogy az ember már elért hanyatlása mélypontjára, s már felfelé fog menni. Mi pedig azt mondjuk: van még mélyebbre süllyedés más földrétegekbe. Hogy lehet-e felfelé vezető ösvényről beszélni, hogy van-e kiemelkedés ebből a sötétségből, az a személyes elhatározástól függ! A megkövesítő, elfajzást okozó eledelt például, melynek egész lényünk számára olyan életbevágó jelentősége van, nem veszik el tőlünk - magunknak kell személyes elhatározással lemondani róla.

Ehhez az elhatározáshoz viszont megfelelő érettségre van szükség. Erre senkit sem lehet rábeszélni. Akik azonban így határoznak, azok ezt elsősorban emlékezésük ösztönzésére teszik, amit a hierarchia megtisztított és vezet. Ezt az elhatározást pedig egy lehetőleg mindenre kiterjedő életvitellel alapozzák meg, aminél semmiről sem szabad megfeledkezni. A jelöltnek tehát, aki a megszabaduláshoz vezető ösvényen jár, mindenekelőtt meg kell szabadítania magát minden kábítószertől, amivel megszünteti hanyatlása ötödik, hatodik és hetedik lépését.
 
Forrás: Jan Van Rijckenborgh, A modern rózsakereszt elemi filozófiája, 1993
 

A Világ Tanítói

Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Ajaib Singh
Prabhupada
Ching Hai
Steiner
Kriyananda

Barátaink

Siddhartha.hu
Santmat
Kepesseg
Body Talk